תחשבו חיובי- ניהול מוניטין בגוגל לנראות שמרשימה לקוחות

תחשבו חיובי- ניהול מוניטין בגוגל לנראות שמרשימה לקוחות

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

תארו לכם, שלאורך שנים בניתם את העסק שלכם בעשר אצבעותיכם והבאתם אותו להישגים רבים. ואז ביום  בהיר אחד הכל קורס. ביקורת שלילית נרשמת ברשת האינטרנט, כתבה מביכה עולה בפורטל חדשותי, טענה לא סימפטית מופיעה בפורום, תביעה שאתם מנהלים עם לקוח מופיעה לפתע ואפילו השם שלכם מושמץ בהקשר כלשהו. מעבר לפגיעה האישית והתחושה הרעה, דעו שאפילו לאחד מהם, יש השפעה שלילית גם על הצד העסקי שלכם ועל המוניטין שלכם ברשת.

חיפוש מתקדם בגוגל

למה ניהול מוניטין באינטרנט חשוב?

“אז שיכתבו, מה יש?”, תגידו. ובכן, ההשפעה השלילית היא רבה. למעלה מ-90 אחוז מהמידע שאנו צורכים נעשה דרך מנוע החיפוש בגוגל. איך תרגישו, אם בכל חיפוש של שמכם או של העסק, האזכור הראשון יהיה שלילי או מביך? יתרה מזו, מחקרים הראו כי מעל 80% מהאנשים, קוראים ביקורת ברשת על מוצר או שירות שהם עתידים לצרוך ולמעלה מ-85% גם מייחסים לביקורות אלו אמינות ולא משנה מהו מקורם. ביקרות או תוצאה שלילית – ירחיקו מכם אנשים. 

בניגוד לכתבה בעיתון, שלמחרת עוטפים איתו דגים, לאינטרנט יש LONG TAIL וזיכרון ארוך, כך שאם לא תטפל בבעיה ותערוך ניהול מוניטין בגוגל, היא תישאר שם בולטת לנצח והפגיעה הכלכלית או התדמיתית תהיה רבה.
ראו גם: ניהול רשתות חברתיות

https://www.youtube.com/watch?v=TgjZ9T1dV2k

ניהול מוניטין ברשת ודחיקת תוצאות שליליות בגוגל

ניהול מוניטין ברשת, עוסק למעשה במחיקת אזכורים שליליים בגוגל הנוגעים לכם. למעשה, זוהי לא מחיקה ממש אלא דחיקת תוצאות שליליות בגוגל לעמודים פנימיים יותר של דפי תוצאות החיפוש, שם באופן טבעי הם רואים פחות אור. למעשה, רק כ-5% מהאנשים מתעניינים בעת חיפושיהם בעמוד השלישי ואילך. 

בגוגל, כמו בחיים אין ואקום, ולכן לא נוכל לדחוק אחורה משהו אם לא נשים משהו אחר במקומו ועדיף משהו חיובי. כמובן שלא נוכל להכניס משהו שאינו קשור במדויק, שכן האזכור השלילי יופיע בהקשר למילת חיפוש מסויימת. לכן נצטרך לקדם מוניטין חיובי לאותה מילת חיפוש בדיוק.

ניהול המוניטין ברשת , נקרא ORM – Online Reputation Management והוא כולל מגוון פעולות מתקדמות שתכליתן סילוק תוצאות שליליות או רעות עבורנו על ידי קידום תוצאות חיוביות  או נטרליות על מותג, שירות, מוצר וכן, אפילו על איש ציבור ואדם פרטי.  

שיווק עסקים

ניהול מוניטין באינטרנט – אז איך עושים זאת?

תהליך החבאת אזכורים שליליים, אינו דבר של מה בכך ולעיתים, הוא דורש סבלנות והתמדה, יכול להיות קשה וסבוך ולקחת זמן רב, במידה וכמות המידע השלילי גדול או מפורסם באתרים חזקים או המדורגים גבוה. ישנם כמה וכמה שיטות וטקטיקות כשהדרך המרכזית היא באמצעות מהלכים מעולמות ה-SEO – קידום אתרים ואופטימיזציה. רק שהפעם זה בקו מקביל. 

הכוונה אינה למחוק שליליות אלא ליצור במקביל להם מסה של תוצאות חיוביות או נטרליות ובכך למעשה נוכל לערום מספיק תוצאות טובות, כך שהשליליות יקברו מתחתם. יתרה מזו, הפעם נצטרך לא רק לקדם אתר אחד אלא כמה וכמה “מופעים” שונים, שבכולם אותה מילת חיפוש אליה נקשרה השליליות, כדי שכמה שיותר תוצאות חיוביות יתפסו את מקומם השליליות בדף התוצאות של גוגל.

הנה כמה שיטות ניהול מונטין באינטרנט וטקטיקות נהוגות:

הקידום הארגוני. נפעיל את כל הכלים שלמדנו להכיר בעולומות ‘הקידום האורגני’, מחקר מילים מעמיק, כדי לסנן עבורנו את המילים הרלוונטיות, אפיון ולמידת השוק, יצירת תוכן מקורי, יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד ועוד, שיעלו את האתר החיובי מבחינתנו מעלה בדירוג. אין אתר לעסק– מומלץ להקים אחד כזה.

להיות במקומות הגדולים. גוגל מחשיב מאוד אתרים גדולים ומשמעותיים ומקנה להם ערך גבוה בשקלול הפרמטרים של אלגוריתם החיפוש שלו, הקובע את הסדר בדף התוצאות. הוא עושה זאת, משום שהוא מעריך אתר ממוסד או כזה שיש בו תנועה גדולה. לכן, במידה ונכניס את השם שנרצה לקדם, לתכנים שונים באתרים אלו, הם יקבלו מקום של כבוד.

לכן, מומלץ להקים עמוד פייסבוק – רשת שנענית מאינדקס גבוה. אם  לא קיים עמוד- צרו עמוד כזה. שלבו כתבות באתרים גדולים ומשמעותיים עם טראפיק גבוה, עדיף בחינם אבל אם אין בריריה- גם בתשלום וכן, אפילו תקימו ערך בויקפדיה, עוד אתר עם אינדקס גבוה.

אסטרטגיה דיגיטלית

צאו בקמפיין ממומן של מודעות טקסט ותוכן. ניתן לרכוש בתקציב בינוני מערך יפה ומשמעותי וגם לעקוב אתר התקדמותו ומידת הצלחתו. ניתן לערוך קמפיין באמצעות TABOOLA או דומות לה, מתוך מטרה ליצור NATIVE ADS – תוכן רלוונטי לגולשים המשולב בטבעיות כחלק מהתוכן, למרות שהוא בעצם מודעה. שיטה זו תנחל הצלחה גדולה, בוודאי אם תערך באתרים נחשבים.

לא רק טקסטים ומודעות רלוונטיים. צרו סרטונים ביוטיוב, בשר מבשרו של גוגל. הקימו פרופילים בפייסבוק  ובלינקדין (במיוחד אם ההתייחסויות השליליות נוגעות לאדם) או כל אתר בעל דומיין חזק ובנו עוד ועוד נכסים וירטואלים משמעותיים לחברה ולאדם שאת שמו נרצה לנקות.
ראו גם: פרסום וקידום ביוטיוב

GOOGLE AUTO SUGGEST.  זהו עוד מקור לצרות. ההשלמה האוטמטית, שגוגל ממליץ עליה, בשורת החיפוש. לעיתים, האזכור השלילי יכול להופיע ממש שם. לכן יש לבצע מספר מהלכים, שלא נפרט כאן, היכולים לגרום גם לאזכורים אלו להיעלם.

לעקוב, לנתח ולהיות עם יד על הדופק. חשוב לבדוק ולנתח האם הפעילות שלנו אפקטיבית או מחטיאה את המטרה? האם היא בקצב הנכון? האם אנו מתמקדים בטפל ולא בעיקר? למזלנו, גוגל מציעה שלל כלי ניתוח אונליין מתקדמים, למשל GOOGLE TRENDS, מהם יכולה להשתקף תמונת המצב, ולסייע לנו בשיפור ושדרוג המהלכים.

לא לנוח על זרי הדפנה. מי שחורש מזימות כנגדנו (במידה וזה אזכור שלילי בזדון) לא נח ויכול לשוב ולחדש את מאמציו. ניהול מוניטין בגוגל לא מסתיים באחת.  יש לבצע ניטור יומיומי ומעקב אחר מילות חיפוש רלוונטיות ויצירת מערכת התראות, שתזהה בזמן קטסטרופה מתפתחת. 

https://www.youtube.com/watch?v=w7qEbPVw3hA

מחיר ניהול מוניטין בגוגל

כמו בעולמות המורכבים של קידום האתרים, גם פה אין תשובה חד משמעית. ניתן לציין כמה פרמטרים המשפעים על העלות, בין השאר: חוזק האתרים בהם מוצג האזכור השלילי, שכן קשה יותר לסלק ממעמדו אתר חזק, כמות האיזכורים השליליים, לחץ הזמן הנדרש מאיתנו, וכמובן הכלים שנצטרך להשתמש או היקף התוכן שנצטרך ליצור מחדש. 

בכל מקרה, התוצאה אינה מושגת בזמן קצר ויש גם לקחת זאת בחשבון. ברוב המקרים הממוצעים, בהם האזכור השלילי מוגבל בהיקפו והוא שוכן באתר בינוני מבחינת חשיבותו, המחיר לניהול מוניטין ברשת גוגל יעמוד על החל מ-2000 ₪.

‘ירדן דיגיטל’ הינה חברה המתמחה בניהול מוניטין בגוגל ולה שורת הצלחות במקרי עבר. איננו מאחלים לכם מקרים שכאלו, אך חמסה, חמסה, טפו, טפו, אם יקרו- אנחנו נעמוד לצידכם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו