כל עסק מבין כי הלקוחות שלו נמצאים באינטרנט. גם עסקים שפונים לעסקים אחרים ולאו דווקא לקהל הפרטי רוצים שישימו לב אליהם. עסקים קטנים, גדולים, שמוכרים מוצרים או שירותים, כולם זקוקים לנוכחות וכולם יכולים להעלות שאלות על קידום עסקים באינטרנט.
על אף שרבים מבינים שישנה משמעות רבה לקידום באינטרנט, לא כולם מבינים כיצד לעשות זאת בפועל ולא כולם מכירים את ההבדלים בין הפלטפורמות השונות. כדי לעשות סדר בדברים, ריכזנו בכתבה אחת את 10 השאלות הנפוצות על קידום עסקים ברשת ואת התשובות עליהן.
1. מהו קידום עסקים באינטרנט?
קידום באינטרנט מביא את העסק לקדמת הבמה ומושך אליו עוד לקוחות. הקידום יכול להתבצע בשלל אתרים ופלטפורמות והוא יכול להתבצע באופן אורגני לחלוטין, ממומן או בשילוב של השניים. חשוב לדעת כי אין פעולה אחת שנכונה לכולם ולכן קידום אורגני יהיה תמיד מותאם באופן אישי לצרכים של העסק וללקוחות שלו.
בעלי עסקים רבים חושבים כי הם יכולים לנסות לקדם את העסק שלהם בעצמם והם זכאים כמובן לעשות זאת. אנשי המקצוע אשר עוסקים בתחום מתמחים בכך. לרוב הם למדו וצברו ניסיון קודם בתחום והם יידעו לאבחן את הצרכים של העסק ולבנות את תהליך הקידום הנכון ביותר עבורו.
2. האם קידום באינטרנט מתאים גם לעסקים ללא אתר?
כן. יש יתרונות רבים לבניית אתרים וכתבנו על כך בבלוג בפירוט, אך גם עסקים שאין להם אתר יכולים להתקדם באינטרנט. מעבר לקידום בגוגל ניתן להתמקד גם בקידום ברשתות החברתיות או ביוטיוב. האמצעים הללו יכולים לעמוד בפני עצמם ויכולים להיות עוצמתיים לא פחות מאשר פרסום ושיווק האתר.
כל פלטפורמה יכולה להתאים לקידום כל עוד הקהל הרלוונטי נמצא שם ויש צורך בדוגמה לשם כך. אדם אשר צריך כאן ועכשיו אינסטלטור יחפש אותו בדרך כלל בגוגל ולכן כדאי מאד להחזיק באתר עצמאי ולפרסם באזור בו בעל המקצוע עובד. לעומת זאת, יתכן שמעבירי סדנאות יוכלו לפרסם רק ברשת החברתית גם בלי להשקיע בגוגל יותר מדי.
3. כיצד אפשר למדוד את הצלחת הקידום?
אחת הבעיות הגדולות של מפרסמים באינטרנט היא לדעת האם הקידום השתלם להם או לא. הדבר נובע בעיקר מחוסר ידע ביכולת המדידה. המונח ROI (Return on Investment) בוחן כמה כסף קיבלנו בחזרה בעבור ההשקעה שלנו.
ניהול נכון של הקידום יאפשר לנו לדעת כמה כסף אנחנו מוציאים על כל פעולה, כמה אנשים נחשפו אלינו וכמה כסף נכנס לעסק בסופו של דבר. לאחר שאנחנו יודעים את הנתונים הללו, אנחנו יכולים למדוד את ההצלחה של הפעולות השונות שעשינו. חשוב מאד שנמדוד את ההוצאות וההכנסות שלנו, נבצע תיקונים כשצריך ונשפר את פעולות הקידום שלנו.
4. איך אפשר לבחור בין קידום אורגני לבין קידום ממומן?
קידום אורגני משמעותו קידום טבעי. לעומתו קידום ממומן הוא פרסום בתמורה לתשלום ישיר. כל אחת מדרכים יכולה להתאים לעסק ולכל אחת יתרונות וחסרונות. קידום אורגני יתאים בדרך כלל לעסקים שרואים את הטווח הארוך, שמוכנים להשקיע עכשיו כדי לראות תוצאות בעוד מספר חודשים. קידום זה יכול להיות יעיל מאד, משתלם ומסייע לעסק להיראות מומחה בתחומו.
קידום ממומן משמעותו תשלום בעבור החשיפה או הקלקה על דף הנחיתה או האתר. פרסום זה יכול להיות יעיל מאד והתוצאות יכולות להיות מידיות. חשוב לציין כי חשוב להגיע אל הקהל הנכון (הכתבה פרסום בפייסבוק: איך מטרגטים וכיצד לפרסם בצורה חכמה יכולה לענות על כך), להעביר מסרים בצורה המתאימה, לבצע מעקב וכל הזמן לשפר את הפרסום.
5. מהי הדרך הטובה ביותר לקידום חנויות?
קידום חנויות באינטרנט צריך להתחיל בחנות אינטרנטית נגישה וטובה. המוצרים צריכים להיות ברורים, הגישה לאתר צריכה להיות נוחה בגלישה מכל מכשיר סלולרי ולאחר מכן אפשר להתחיל לדון בתהליך הפרסום. קידום חנויות יכול להתבצע גם באופן ממומן כאשר אפשר למדוד באופן פשוט את ההצלחה. העסק מוציא תקציב מסוים ויכול לדעת באיזו מידה עלו המכירות.
חנות אינטרנטית אשר מתקדם באופן אורגני יכולה ליהנות מתנועה רבה לאורך זמן, אך חשוב מאד לעשות את העבודה נכון כדי להצליח לעקוף את המתחרים. שילוב בין קידום ממומן לקידום אורגני יכול להיות אידאלי במיוחד לחנויות שעוד לא מצליחות להגיע לקהל הרחב.
6. מהם הטיפים לקידום עסקים באינטרנט בחינם?
ישנה אפשרות לקדם את העסק גם באמצעים שכלל לא עולים כסף. כל עסק יכול לבצע את הפעולות הבאות גם ללא תשלום:
- הוספת העסק לגוגל מפות – גוגל מאפשר לנו להוסיף את העסק שלנו למפות שלו וכך הוא יכול להציע את העסק לאנשים שנמצאים באזור. פעולה זו לא עולה כסף והיא מתאימה בעיקר לעסקים מקומיים.
- פתיחת דף או פרופיל עסקי – כל אחד יכול לפתוח דף או פרופיל בכל אחת מהרשתות החברתיות ולהתחיל לדבר אל הקהל. כמובן, מומלץ לעשות זאת בחוכמה וביעילות כדי לא לבזבז זמן רב מדי.
- פתיחת ערוץ יוטיוב – ערוץ יוטיוב הוא חינמי לחלוטין וכל אחד יכול להשתמש במצלמה מהמכשיר הנייד ולצלם סרטונים שקשורים בעסק. לרוב, התחרות ביוטיוב נמוכה יותר משאר הפלטפורמות ולכן מי שמוכן להצטלם צריך לשקול קידום מסוג זה.
7.מה יכולות להיות הסיבות לכך שקידום באינטרנט לא יצליח?
לא פעם בעלי עסקים מתאמצים לבצע פעולות של קידום עסקים באינטרנט ואפילו משקיעים כספים רבים, אך הם לא רואים תוצאות חיוביות אלא רק הוצאות והשקעת זמן. ישנן סיבות רבות לכך שקידום לא מצליח כאשר הראשונה היא בחירה בקידום לא נכון. רבים מנסים לקדם ולפרסם איפה שנוח להם אך לא בהכרח איפה שהקהל נמצא.
סיבה נוספת היא כמובן ביצוע קידום במקום הנכון אך בדרך שגויה. ישנם עסקים שפשוט מפרסמים את עצמם בכל מקום ובכוח וכך מרחיקים מעצמם את הקהל. ישנם כאלה שכותבים בעצמם את הבלוגים בצורה לא מושכת. ישנם עסקים אשר יוצאים בקמפיין הלא מתאים ועל כך ניתן לקרוא יותר בכתבה: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק.
8. כמה עולה קידום אתרים באינטרנט?
גם זו שאלה שמטרידה עסקים רבים וזאת כיוון שהתקציב תמיד מוגבל. ציינו כי ישנם אמצעים חינמיים לקידום עסקים ברשת אך אמצעים אלו לא תמיד יכולים לעבוד. בבחינת העלויות יש לבדוק את כל המרכיבים כאשר לא כל עסק זקוק לכולם:
- עלות התוכן – לרוב, התוכן יהיה חלק מהקידום והעסק יכול לכתוב ולצלם בעצמו או לשלם על כך. העלות של התוכן יכולה להשתנות בהתאם לצורך, לכמות וליעד בו הוא יופיע.
- עלות הפרסום – בין אם הפרסום מתבצע בגוגל ובין אם ברשתות החברתיות או ביוטיוב, יש להגדיר מראש את התקציב. העלות יכולה להתחיל בעשרות שקלים ליום ולטפס עד למאות ואלפי שקלים כשההחלטה על התקציב היא של העסק בלבד.
- עלות הניהול – חברת קידום אתרים או קידום ברשתות החברתיות תדרוש עלות בעבור הניהול של הקמפיין או הקידום. העלויות משתנות בהתאם לשירות שניתן וכדאי לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר מותאמת באופן אישי.
9. תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות בקידום?
בעיקרון, אפשר לראות תוצאות גם תוך ימים ספורים, כל עוד מדובר עם קידום עסקים באינטרנט באופן ממומן. פרסום ברשת דורש עבודת קופירייטינג, תמונה או סרטון (אלא אם מדובר על קידום בגוגל) ולאחר מכן יש להקים את הקמפיין. את התוצאה אפשר לראות תוך יום עד חמישה ימים בהם הקמפיין רץ. עם זאת, לרוב הימים הראשונים לא מייצגים והתוצאות מתאזנות רק לאחר כשבועיים.
במידה ומדובר על קידום אורגני יש צורך להמתין יותר זמן והדבר תלוי במידת התחרות בתחום. קידום שכזה יכול לקחת בין חודשים ספורים לבין שנה ויותר וחברת קידום טובה תדע להעריך את הנתון הזה כבר בתחילת הדרך. יש לציין כי לפעמים הקידום (האורגני והממומן) אינו תלוי רק בחברת הקידום ואם העסק לא יודע להמיר את התנועה למכירות, התוצאה לא תהיה משביעת רצון.
10. האם מספיק לקדם את העסק בפלטפורמה אחת בלבד?
בדרך כלל כדאי לשלב בין מספר אמצעים אך הדבר תלוי בתקציב של העסק וביכולת שלו להתמודד עם פניות רבות. אפשר לבנות אסטרטגית קידום בה נתחיל בפלטפורמה אחת, כזו שתביא את התוצאות המהירות ביותר ואז, כשהעסק כבר מכניס כסף מהאינטרנט, נמשיך להתפתח לפלטפורמות נוספות.
חברת ירדן דיגיטל מספקת ללקוחותיה פתרונות מותאמים באופן אישי ושירות של 360 מעלות. אנחנו מזמינים אתכם לספר לנו על העסק שלכם, המטרות שהצבתם לעצמכם ולבחון יחד כיצד נוכל לקדם גם אתכם.