קמפיין בפייסבוק

קמפיין בפייסבוק

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

15 טיפים שיקפיצו כל קמפיין פייסבוק

“כולם נמצאים בפייסבוק” אומרים אלו שרוצים לפרסם ולהביא יותר לקוחות לעסק מהרשת החברתית הגדולה ביותר. למעשה, אמרה זו אינה רחוקה מהמציאות וכמחצית מהישראלים גולשים בפייסבוק ומבלים בה כשעתיים מדי יום. לצד הפוטנציאל הגדול לחשיפה ברור כי לא כל קמפיין פייסבוק מביא תוצאות. 

למה זה קורה? או נכון יותר, איך אפשר להצליח ובגדול? 15 הטיפים העוצמתיים הבאים מבדילים בין השקעה בפייסבוק לבין קמפיין מוצלח.

1. לקבוע את מטרת הקמפיין

אין זה משנה אם אנחנו מחליטים לצאת בקמפיין פרסומי דרך פייסבוק, גוגל, יוטיוב ואפילו לעשות שיווק אורגני. אנחנו צריכים שתהיה לנו מטרה ברורה שקובעת מהי הצלחה מבחינתנו. הצלחה יכולה להגדיל את מחזור העסק, לקבל עוד לייקים, לתגובות, קבלת לידים ועוד. אין מטרה שהיא נכונה ומטרה לא נכונה, אך תמיד חשוב לפני תחילת הדרך לקבוע מהי המטרה שלנו.

2. להכיר את המערכת הפרסום של פייסבוק

פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום הדיגיטליות הגדולה ויש לה מדיניות פרסום ושיטה ייחודית משלה. עסקים יכולים למצוא לא פעם שהמערכת מציעה להם “לקדם” (Bost) פוסט וכל זאת בלחיצת כפתור. לרוב, קידום מסוג זה לא ישיג דבר. רק הבנה כיצד פועלת המערכת ואיך להתאים בין המטרה לבין הפרסום הנכון מאפשרת לנו להצליח. זהו טיפ קטן אך משמעותי לכל מי שרוצה להתחיל להביא לקוחות מהרשת.

https://youtu.be/o9M10S0fbPc

3. ליצור שפה ייחודית

בשנת 2020 אין כל ספק שישנה משמעות רבה למיתוג העסק. עסק שנראה כמו כל שאר העסקים ומפרסם כמו כולם (מילות כוח שנזרקות פה ושם ומשפטים “מפוצצים”) יכול ליהנות מתוצאות שהן בסדר, אך לא מעולות. השפה הייחודית של העסק חייבת לבוא לידי ביטוי ביצירת המודעה ולכן כדאי להקדיש תשומת לב לתהליך זה בטרם נתחיל בפרסום.

4. לגרום לאנשים לעצור על המודעה

קמפיין פייסבוק דורש מאיתנו יצירתיות ויצירת מודעות. כמובן, אנחנו יכולים פשוט לכתוב מספר מילים על עצמנו או המוצר, אבל ספק אם זה יוביל אותנו לקבל את התוצאות שאנחנו באמת רוצים לקבל. השלב הראשון ביצירת המודעה היא לגרום לאנשים לעצור. אנחנו יכולים לעשות זאת במספר דרכים:• להוסיף תמונה שאי אפשר להתעלם ממנה, עם מסר ברור ומסקרן. עדיף שהתמונה תהיה ייחודית ולא ממאגר תמונות.• להשתמש בווידאו במקום תמונה. אם תמונה שווה יותר מאלף מילים, וידאו יכול להיות שווה יותר מעשרת אלפים מילים.• להתחיל את המודעה במשפט שקשה להתעלם ממנו. אפשר להשתמש בשאלה, במילים “גם לך…” ולעתים גם המילה “עצור” תעשה את העבודה.

5. להשתמש בפיקסל של פייסבוק

הקוד הקטן, הפיקסל, מאפשר לנו לייעל את הקמפיין שלנו בצורה בלתי רגילה. למעשה, מי שיוצא בקמפיין בלי לדעת מה זה פיקסל של פייסבוק, צריך לחזור מעט על החומר ולשלב אותו. אין צורך להבין בקוד אלא רק להשתמש בקוד שהמערכת כבר מספקת ולהדביק אותו במקומות הנכונים. המערכת תדע לאתר מיהם המתעניינים בנו ותדע להמשיך לעקוב אחריהם. כדאי לדעת כי אנשים מקבלים החלטה לרכוש רק לאחר שנחשפו למותג מספר פעמים והפיקסל יודע לחשוף אותם שוב ושוב.

6. לבחור נכון את סוג המודעה

הטיפ הראשון היה לקבוע את המטרה וטיפ זה הוא פועל יוצא שלה. כתבנו כבר על סוגי מודעות בפייסבוק ובאופן כללי אפשר לחלק אותן לחשיפה, לידים ומכירות. אם רק חשוב לנו שהרבה אנשים יראו אותנו, נוכל לבחור במודעת תנועה, מעורבות או צפיות בסרטון. לעומת זאת אם אנחנו רוצים לראות מכירות מהקמפיין נרצה להשתמש במודעת המרות, מכירות מהקטלוג או חנות. בחירה נכונה של המודעה היא מפתח להצלחה.

https://youtu.be/OTgtCJDPqCY

7. להכין דף נחיתה מעולה

רוב המודעות שנרצה לצאת איתן יפנו בסופו של דבר אל דף נחיתה. דף זה מיועד ללקיטת לידים או פרטים של המתעניינים. לכן, הוא צריך להיות ענייני מאד, מושך ולגרום לאנשים להשאיר פרטים. על הדף להיות קשור למודעה וזאת באמצעות שימוש במילים דומות, צבעים דומים ומסר אחיד. אנחנו רוצים שאנשים שכבר השתכנעו ללחוץ על המודעה שלנו יבינו מה הם צריכים לעשות. ככל האפשר כדאי לצמצם את שדות הרישום לאלו שבאמת חשובים לנו.

 8. לא לשכוח את דף התודה

לא פעם מפרסמים שוכחים שמשהו צריך לקרות לאחר שאנשים משאירים את הפרטים שלהם. דף התודה הוא המקום להסביר לאלו שנרשמו למה עליהם לצפות. יכול להיות שאנחנו מתכוונים להתקשר אליהם בקרוב ויכול להיות שנשלח להם מייל. בכל מקרה דף התודה צריך להיות ב”אותה שפה” כמו דף הנחיתה והמודעה ועלינו להתייחס אליו כחלק בלתי נפרד מהתקשורת שלנו עם הלקוח.

9. לשלב בין קמפיין בפייסבוק לבין פרסומים בעמוד

קמפיין בפייסבוק יכול להוביל את העסק שלנו קדימה, אך עדיף תמיד שהאנשים שיתעניינו בנו יראו שהדף שלנו פעיל ולא נועד רק לצורך הפרסום. פרסומי פוסטים בדף העסקי רלוונטיים תמיד ויכולים להעיד על העסק, לחזק את האמינות שלנו בעיני אחרים ולסייע לתהליך הפרסום. הקמפיין לא יעמוד בפני עצמו ולא יבצע עבורנו את כל העבודה, אנחנו צריכים להשקיע בעסק שלנו וביצירת קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. הקמפיין יוכל לעזור לנו להעמיק את הקשר, להעלות מכירות והתעניינות.

10. לפנות לקהל הנכון

אנחנו צריכים לפנות לקהל הנכון לנו. פניה לכולם תתגלה מהר מאד כטעות כיוון שהמוצר או השירות שלנו לא מתאימים לכולם או שהמודעה שלנו לא תתאים לכולם. גם אם יש לנו מוצר שכולם יכולים ליהנות ממנו, נרצה לפרסם אותו בצורה שונה לאוכלוסיות שונות. לכן, מילת המפתח בכל הנוגע לפרסום בפייסבוק היא טירגוט נכון של הקהל. לגבי קבלת החלטה מי הקהל שלנו, נצטרך לעשות שיעורי בית, לגלוש ברשת ולבחון מי המתעניינים בתחום שלנו ומהם המאפיינים שלהם.

11. לפנות בדיוק לאנשים הנכונים

זהו טיפ גדול עבור כל מי שרוצה לנהל קמפיין בפייסבוק. המערכת מאפשרת לנו לפנות לרשימת אנשים מסוימת ואנחנו יכולים להרוויח מכך. ככל שהקהל מכיר אותנו טוב יותר כך הסיכוי שהוא ירצה לקנות מאיתנו עולה. לכן, נוכל לפנות באופן ישיר למתעניינים שכבר יש לנו את הפרטים שלהם, ללקוחות מן העבר או לכל רשימה רלוונטית שיש בידינו. זה אומנם אומר שנפנה לקהל מצומצם, אך הסיכוי לתוצאות מעולות מקמפיין שכזה גבוה בהרבה לעומת פניה לקהל קר שמעולם לא פגש בנו.

12. להיעזר בסבלנות

אחד הטיפים החשובים ביותר בכל הנוגע לקמפיין בפייסבוק הוא להיעזר בסבלנות. אנחנו יכולים לצפות לתוצאות מעולות בתמורה לסכום שנשקיע, אך עלינו להיעזר בסבלנות. בדרך כלל הימים הראשונים אינם ימים “טובים” לקמפיין מבחינת התוצאות, אך הם קריטיים כיוון שהמערכת אוספת נתונים. לאחר מכן אנחנו יכולים להתחיל לראות יותר תגובות, כניסות, לידים ועוד. סבלנות היא שם המשחק והיא הולכת יד ביד עם אצבע על הדופק.

13. להיות עם אצבע על הדופק

אנחנו צריכים להיות עם אצבע על הדופק לאורך כל חיי הקמפיין. אלו מאיתנו שחושבים כי מספיק לשים את כרטיס האשראי, ליצור מודעה ואחר כך הכסף כבר יכנס, יגלו מהר מאד שלא כך הדברים עובדים, לא בפרסום בפייסבוק ולא באינטרנט. אנחנו צריכים לבדוק כל הזמן מה הקמפיין שלנו עושה, כמה כסף יצא, לכמה אנשים נחשפנו ומה הם עשו. בהתאם נצטרך לעשות תיקונים ושיפורים ובהם: להעלות את התקציב או להפך ולהוריד אותו, לשפר את המודעה, לשנות את התמונה, את דף הנחיתה ועוד.

14. B/A טסטינג

אנחנו רוצים לדעת האם המודעה שלנו עובדת ואיזו מודעה עובדת הכי טוב. לכן, מראש כדאי שנצא עם מספר אפשרויות ונעשה בדיקה מה עובד הכי טוב. כדאי שיהיו לנו מספר מודעות ומספר דפי נחיתה. הם יכולים להיות שונים לחלוטין זה מזה ויכולים להיות בעלי הבדלים מינימליים. כך או אחרת, אנחנו צריכים שיהיו לנו מספר אפשרויות כדי שנוכל להוריד את המודעות ה”לא טובות”, להישאר עם אלו שעובדות עבורנו הכי טוב ולשפר אותן עוד יותר. כפי שציינו, לצאת עם קמפיין פייסבוק זו עבודה ואי אפשר לתת למערכת לעשות את כל העבודה.

15. לגדול בהדרגה

בתחילת הדרך כדאי לתת למערכת זמן להכיר אותנו ועם הזמן לגדול יחד. ברגע שהקמפיין מתחיל לעבוד ולהראות לנו תוצאות, אנחנו יכולים להתחיל להגדיל את התקציב ולגדול בעסק. עלינו לזכור כי מדובר בתהליך שדורש גם למידה שלנו ולכן מומלץ לבחור בתקציב נמוך יחסית בהתחלה ועם הזמן להגדיל אותו עד שנקבל את התוצאות האופטימליות עבור ההשקעה שלנו.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו