7 עובדות על שיווק דיגיטלי לעסקים שאתם חייבים להכיר
בשנת 2020 כולנו הולכים עם מכשיר נייד חכם ומתחברים לאינטרנט מכל מקום. זמן השהות שלנו ברשת (באתרים ורשתות חברתיות) עומד על יותר משעתיים ביום. נתונים אלו גורמים לעסקים רבים להעביר את מאמצי השיווק ותקציב הפרסום לרשת. עם זאת, הקידום לא קורה מעצמו ועלינו למצות את משאבי הזמן והכסף.
בכתבה זו ריכזנו 7 נקודות שכל עסק: קטן, בינוני וגדול, צריך לדעת על שיווק דיגיטלי לעסקים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.
1. חשיבות ההכרות עם קהל היעד
רגע לפני שנצלול למים ונצא לדרך, חשוב שנכיר את קהל היעד. האמרה "תפסת מרובה – לא תפסת" רלוונטית לשיווק הדיגיטלי. ניסיון להיות בכל מקום ולפנות לכולם מתגלה במהירות כחוסר אסטרטגיה. הכנת השטח תאפשר לנו לבצע את הפעולות הנכונות. הכרות והגדרת הקהל מגדילים את הסיכוי שנקצור פירות במהרה.
2. השקעת מאמצי השיווק במקום הנכון
מצד אחד כדאי להראות נוכחות בפלטפורמות שונות. מצד שני, ניסיון להתפרס על כל הפלטפורמות הקיימות ובהן: גוגל, אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק, יוטיוב… עלול להתגלות כלא יעיל. מומלץ לחזור לסעיף הראשון, להבין היכן הקהל נמצא ולהשקיע את מאמצי השיווק במקומות שבהם הוא מבלה. במקביל, חשוב לציין כי כדאי שלא להסתמך רק על פרופיל/ דף/ קבוצה ברשת החברתית (ועל כך בסעיף הבא).
ראו גם: מדריך פרסום מטורגט בפייסבוק
3. אתר הוא נכס פרטי לעומת פרופיל חברתי
בעוד הרשתות החברתיות יכולות להשתנות ולקבל החלטה לסגור דף עסקי זה או אחר (או קבוצה), בניית אתר הוא אישי. מומלץ שהאתר יהיה על פלטפורמה שאפשר לשלוט בה, אך בכל מקרה האתר הוא הנכס של בעליו ולא של אף חברה חיצונית. גם אושיות רשת ועסקים שנראה שמצליחים לסחוף אחריהם קהל רב צריכים לדאוג להחזיק באתר משלהם.
4. תוכנות ופונקציות שחשוב להשתמש בהן
ישנן שלל תוכנות שכדאי להשתמש בהן כדי לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים בדרך יעילה ונכונה. גם כאן, מומלץ שלא להתפזר. הכלים הבאים הם דוגמה קטנה לאלו שגם משווקים בתחילת שדרכם יוכלו לאמץ:
- כלי מילות המפתח של גוגל – מסייע לקבל החלטה בנוגע למילות הקידום הרלוונטיות לעסק ולקהל היעד.
- גוגל אנליטיקס – חיבור האתר לכלי החינמי של גוגל מאפשר לעקוב אחר כמות הכניסות, זמן השהות באתר, לדעת לאילו דפים אנשים נכנסו ואפילו מאיזה סוג מכשיר.
- "יוסט" – פלאגין (תוסף) לאתרי וורדפרס יגלה האם מילת המפתח שנבחרה אכן באה לידי ביטוי בעמוד או לא. התוסף מציע ניתוח של כל עמוד והוא יעיל מאד לקידום האתר.
- מנהל הפרסום של פייסבוק – כל מי שרוצה להתקדם ברשת החברתית, פייסבוק, צריך להכיר היטב את המנהל, לאסוף מידע ולשלוט בפרסום ממקום אחד נוח.
5. שיווק דיגיטלי לעסקים מחייב תוכן איכותי
נקודה חשובה על עולם הדיגיטל נוגעת לתוכן ונכון יותר – איכות התוכן. הקהל שלנו רוצה לדעת מי אנחנו לפני שהוא קונה, רוצה לדעת שיש לנו את התשובות שהוא צריך ואנחנו יכולים "לשכנע" אותו שאנחנו הכתובת הנכונה רק על ידי יצירת תוכן איכותי. לא במקרה נאמר כי "התוכן הוא המלך". לתוכן יש יכולת לגרום לקהל להגיע אלינו ולרצות ליצור עמנו קשר. אין זה משנה אם מדובר על כתיבה, תסריט או תמונה, יש לשים דגש על מקוריות, יצירת עניין ומתן ערך לגולשים.
6. יצירת משפך שיווקי
שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים דומה ליציאה למסע. בדרך נפגוש את הקהל שלנו ונרצה שהוא ילך מנקודה אחת לאחרת, עד למכירה. רובנו נרצה שהדרך תהיה קצרה, אך לאינטרנט יש כללים משלו והקהל שלנו יכול להיות חשדן (ובצדק) ולכן כדאי שיהיה לנו משפך שיווקי שפועל בדרך הבאה:
- מפגש – המפגש הראשוני יכול להיות ברשת החברתית או באתר, דרך פרסום ממומן או אורגני.
- מעבר לתוכן – נציע לקהל שלנו להכיר אותנו דרך קריאת מאמרים, מדריכים, צפיה בסרטון ואחרים.
- הצעה לקשר הדוק יותר – אנחנו יכולים להציע לקהל שלנו לשמור על קשר (או נכון יותר שאנחנו נשמור על קשר). הצעה חכמה ואטרקטיבית להצטרפות לרשימת תפוצה יכולה להתגלות כמשתלמת ביותר.
- מכירה – לאחר שהקהל שלנו סומך עלינו, אנחנו יכולים להציע לו לקנות משהו שרלוונטי עבורו. כמובן, אם המטרה שלו מראש היא לקנות, כל התהליך יהיה קצר בהרבה (ועדיין ישנן דרכים חכמות להציע לו לרכוש).
7. הכרות עם עולם ה-WooCommerce
תוסף WooCommerce מעניק פתרון גמיש, נוח וידידותי למשתמש ובעלי האתר. היום אפשר להפוך את האתר הנוכחי לאתר מכירות (או לבנות אתר חדש). מה שדרש פעולות פיתוח ועשרות אלפי שקלים, זמין היום לעסקים קטנים וגדולים. אם בכל מקרה אנחנו מתכוונים להשקיע משאבים בשיווק דיגיטלי לעסק, אין כל סיבה שלא נתחיל למכור באופן אוטומטי. התוסף מתאים לחנויות של מוצרים פיזיים אך גם למכירת קורסים ומוצרים דיגיטליים. כדאי להכיר את התוסף, האפשרויות שלו ולהתחיל למכור בצורה חכמה ויעילה לקהל הרחב.
שיווק דיגיטלי לעסקים שיוביל את העסק קדימה
העידן הדיגיטלי הביא איתו קרבה, הזדמנויות לקידום ובו זמנית הוא עשוי להיות מבלבל ולהעמיס. בעלי עסקים חייבים להכיר את הכלים ואת ההזדמנויות שעומדים לרשותם וצריכים לדעת להשתמש בהם בצורה הנכונה. כדי להצליח לבצע את כל הפעולות בו זמנית: לנהל את העסק, לשווק, לפרסם, להתייעל ואחרות, אפשר לבצע לפחות חלק מהפעולות במיקור חוץ.
עסקים אשר אינם מתמחים בתחום השיווק הדיגיטלי יעשו טוב אם יפנו למומחים בתחום שידאגו להביא עבורם את התוצאות הרצויות. אנו, בירדן דיגיטל מכירים היטב את שוק השיווק והפרסום ואת הצרכים של העסקים. נשמח לשמוע על הקהל שלכם, לבחון את דרך השיווק הנכונה ביותר לעסק ולצאת לדרך כדי להביא תוצאות ולהוביל את העסק קדימה.
אל תפספסו גם את הכתבה שלנו על:בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל