פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם והפופולרית בישראל, ולפיכך גם זירה אפקטיבית ביותר לפרסום ושיווק. בעזרת קידום ממומן בפייסבוק ניתן לייצר קמפיין יעיל להפליא, מפולח היטב, פשוט להפעלה – וכל היתרונות הללו מתורגמים בסופו של דבר לשיעור מקסימלי של החזר על ההשקעה; זאת בפרט כאשר משווים את השיווק בפייסבוק לשיווק במדיות אחרות, כמו פרסומות בטלוויזיה או מודעות במגזינים.
הפרסום בפייסבוק עובד!
לפני שנגיע אל ה"איך", חשוב להבין "למה" – ולכך ניתן למנות ארבעה יתרונות מרכזיים:
ראשית, אפשרות הקידום הממומן בפלטפורמה של פייסבוק מתאימה לכל תקציב, החל מתקציבי מיליונים של תאגידי ענק גלובליים וכלה בכמה דולרים צנועים של עסקים קטנים. אם עושים את זה כמו שצריך, מדובר באפשרות שיכולה להיות הרבה יותר משתלמת מבחינת עלות מול תועלת בהשוואה לאפיקי פרסום אחרים.
שנית, באמצעות כלי הפילוח המדוייקים של פייסבוק ניתן למקד את הפרסום כך שיגיע בדיוק אל קהל היעד הרלוונטי. בניגוד למשל לשלט חוצות בנתיבי איילון שאליו נחשפים מאות ואולי אלפי עוברים ושבים שאינם חלק מקהל היעד הפוטנציאלי של המפרסם, פייסבוק מאפשרת חשיפה ברמה פרטנית, כירורגית ממש, אך ורק לאלה שהפרסום רלוונטי להם.
שלישית, קמפיין קידום ממומן בפייסבוק ניתן למעקב ועדכון בכל נקודת זמן. אם מודעה לא משיגה תוצאות רצויות ניתן לערוך ולתקן אותה, לשנות או להחליף. בזכות האפשרויות לנטר ולייעל את הקמפיין בכל רקע נתון, ניתן להגיע לשיפור מקסימלי באפקטיביות.
ורביעית, פייסבוק היא זירה אידיאלית עבור עסקים שזקוקים לנוכחות מקוונת כלשהי ברשת אולם אין להם אתר רשמי או שזוכים לשיעורי חיפוש מינימליים בגוגל. עם כל הכבוד למנוע החיפוש הוותיק של גוגל ולאפליקציות טרנדיות שבאות והולכות כמו טיקטוק ואחרות – פייסבוק היא עדיין המקום הנכון ביותר להיות ולפרסם בו.
ראו גם: מדריך פרסום באינסטגרם
אפשרויות קידום ממומן בפייסבוק
פייסבוק מציעה למפרסמים מספר כלים שונים, והבסיסי ביותר מביניהם הוא Boost Post: זהו כפתור המופיע בתחתית פוסט אורגני רגיל בעמוד עסקי, המציע לבעל העמוד להרחיב את תפוצת הפוסט תמורת תשלום. במילים אחרות, אילו בעל העמוד העלה סטטוס, תמונה, קישור או איוונט לעמוד העסקי ואותו פוסט זכה לחשיפה של אחוז מסוים מן העוקבים בצורה אורגנית, אזי יש באפשרותו של בעל העמוד לשלם סכום מסוים לפייסבוק וכך לחשוף אותו לגולשים נוספים. אם יבחר בעל העמוד לקדם את הפוסט באופן כזה, אזי הגולשים שייחשפו אליו יראו ציון לכך שמדובר בקידום ממומן; ואז יוכלו לבחור האם להקליק עליו, לסמן לייק או לשתף אותו וכיו"ב.
ראו גם: קידום אורגני בגוגל
זו אפשרות אחת, פשוטה וברורה יחסית; אולם אפשרות יעילה אף יותר היא הכלי המכונה "מרכז המודעות" ("Ads Center"). כלי זה מאפשר ליצור מודעות פרסום ייעודיות למטרה מסוימת, כגון העלאת המעורבות של הגולשים בעמוד, הגדלת מספר הלייקים וכדומה. בעזרתו גם ניתן למקד את המודעות לקהלי יעד מפולחים ומוגדרים היטב על ידי פרמטרים כגון גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין וכיו"ב. למשל, אפשר לייצר מספר מודעות ולכוון אותן לגברים או לנשים, לקבוצות גיל מסוימות או למיקומים שונים בארץ ובעולם, ולראות אילו מודעות מצליחות להשיג תוצאות טובות יותר. אם נניח שמטרת הקמפיין היא להגדיל את שיעור ההקלקות ולהביא גולשים אל האתר, ולאחר מספר ימים רואים שמודעות מסוג מסוים מביאות יותר הקלקות מאחרות, אפשר לגזור מכך מסקנות ולשפר את המודעות שעובדות פחות טוב.
כלי חשוב נוסף שכדאי להכיר בפייסבוק הוא יצירת קהלים מותאמים, "Custom Audiences", וגם כך לייצר מודעות מותאמות ישירות למאפיינים ספציפיים של קהל היעד. כך למשל ניתן לפנות אל לקוחות פוטנציאליים שכבר ביקרו באתר של העסק המפרסם אולם לא השלימו רכישה, ולעודד אותם לחזור ולסיים את הרכישה באמצעות מתן הנחה או הטבה משתלמת אחרת. מהלך זה מכונה Retargeting ונחשב לאחד היעילים ביותר בענף הפרסום והשיווק מבחינת החזר השקעה.
4 טיפים לביצוע קידום ממומן בפייסבוק
- קבלו יפה את פני האורחים: בין אם אתם מובילים את הגולשים אל העמוד העסקי או לדף נחיתה, ודאו שהוא מעוצב יפה, עשיר בתוכן, קל לניווט והתמצאות וכמובן שיהיו בו ערך ועניין. אם הגולשים יגיעו למקום שלא נעים להם להימצא בו, הם לא יישארו.
- פרסמו באמצעות מרכז המודעות ולא רק באמצעות Boost Post: מרכז המודעות מאפשר שליטה טובה יותר ביצירת מודעות, בפילוח קהל היעד, בהגדרת המטרות, בניטור הפעילות ובהתייעלות תוך כדי קמפיין. האפשרות של Boost Post היא דרך קיצור נוחה שמיועדת למתחילים אולם חסרה את עושר האפשרויות שיש במרכז המודעות ולכן פחות אפקטיבית.
- השקיעו מחשבה מעמיקה בהגדרת קהל היעד: אמנם ככל שהקהל יהיה מוגדר באופן מדויק יותר כך התפוצה תפחת, אולם הסיכוי להמרה יעלה משמעותית. האם תרצו לחשוף פוסט מסוים לאלפיים גולשים ומתוכם לקבל הקלקה אחת, או לעשרה אנשים ולקבל תשע הקלקות?
- שאפו להתייעלות מתמדת: מודעה אחת מפגיזה בטירוף ומביאה קליקים והמרות בעוד האחרות מדשדשות? אל תנוחו על זרי הדפנה, אלא נסו לשפר את המודעות האחרות בעזרת הסקת מסקנות מהאפקטיביות של המודעה המוצלחת. השתדלו לדייק יותר את קהל היעד, שפרו את האלמנט הוויזואלי של המודעה, חדדו את הקופי ואפילו בדקו צבעים שונים של כפתורי הנעה לפעולה.
קידום ממומן בפייסבוק – סיכום
קידום ממומן בפייסבוק הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לפרסום עסק, מוצר או שירות. גם צעד פשוט כמו קידום ממומן של פוסט אורגני (Boost Post) עשוי לייצר חשיפה ולהביא קליקים, עוקבים או המרות, אולם מומלץ לנקוט בשיטה של יצירת מודעה ופילוח על פי מאפיינים מדוייקים של קהל יעד. כך או כך, מדובר בשיטה אפקטיבית לייצר פרסום ממוקד בעלות שמתאימה לכל כיס וליהנות מהחזר השקעה מקסימלי.
אל תפספסו גם את הכתבה שלנו על: אלמנטור, הדרך הנוחה והטובה ביותר להשתמש ב-Page Builder