סקירת קידום אתרים בדרופל בעידן התחרותי של היום
האינטרנט ומנועי החיפוש נמצאים איתנו כבר למעלה משני עשורים ואין עוררין שהפכו לאחד הכלים המשמעותיים ביותר בחיינו. הנוכחות באינטרנט הפכה לדבר שהוא בגדר חובה עבור כל עסק קטן, בינוני או גדול אך במרוצת השנים נוכחות של אתר ברשת כבר לא הספיקה ועל מנת לבלוט hהיה עלינו לבצע seo קידום אתרים איכותי. בעבר הלא כל כך רחוק קידום אתרים בדרופל היה אך ורק שזירת מילות מפתח על פי מחקר שערכו בנושא מקדמי האתרים וכך כל פעם שהמשתמש היה מחפש את מילת המפתח הספציפית הזו במנועי החיפוש האתר בו נשזרו מילות המפתח היה עולה בלי כל קשר אם התוכן שבו איכותי ומועיל לגולש או לא.
קידום אתרים בדרופל בעידן שלנו
עם השנים התפתחו מאוד מנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל, שפיתחה אלגוריתם בנושא ומאותו יום שזירת מילות מפתח באתר כבר לא הספיקה, להפך, היא הזיקה לאתרים שרק זרקו לתוך האתר את מילות המפתח מבלי לתת לגולש כל ערך מוסף וכך החל להתפתח לו תחום קידום האתרים האורגני. קידום אורגני בגוגל, או באנגלית, Search Engine Optimization, הוא למעשה נקרא קידום אך בפועל הוא כמו שהשם הלועזי שלו מרמז, אופטימיזציה של האתר והפיכתו לאתר טוב יותר בכל ההיבטים. בין אם מדובר על להפוך אותו לטוב יותר בהיבט של התוכן והערך המוסף לגולש, להפוך את מהירות הטעינה שלו לטובה ומהירה יותר ועוד מגוון רב של משתנים שהתוצאה שלהם למעשה תהיה ציון טוב יותר לאתר והופעתו בעמודים הראשונים במנוע החיפוש של גוגל כאשר משתמש יחפש את אחת ממילות המפתח אותן החלטנו לקדם.מהם היתרונות של קידום אתרים בדרופל?
לקידום אתרים אורגני מספר רב של יתרונות וכנראה שאין לו ממש חסרונות ולכן זהו משהו שכל עסק או חברה עם אתר אינטרנט חייבים לבצע. היתרון האולי מובהק ביותר של קידום אתרים הוא העובדה שעבור החשיפה בטווח הארוך לא נצטרך לשלם כסף. כאשר אנחנו מעלים קמפיין ממומן על מנת להמשיך ולקבל את החשיפה נצטרך כל הזמן להזרים אל הקמפיין הזה כסף על מנת שנוכל להמשיך ולקבל את החשיפה, אך כאשר אנחנו מדברים על קידום אורגני שנעשה בצורה נכונה ואיכותית אנחנו יכולים להנות מפירותיה של החשיפה לטווח ארוך באמצעות הופעה בראש תוצאות מנוע החיפוש של גוגל. על מנת שזה יקרה אנחנו כן צריכים להשקיע סכום כסף בקידום האורגני אך זהו סכום נמוך בצורה משמעותית מהעלות של קידום ממומן או לחילופין, שיטות פרסום ושיווק אחרות. יתרון נוסף מובהק של seo קידום אורגני הוא המוניטין של העסק שלכם. כאשר אתם משקיעים בצורה נכונה בקידום אורגני על ידי חברת קידום שעושה את העבודה שלה בצורה טובה ומקצועית, האתר שלכם ככל הנראה יופיע לאחר זמן מה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. הופעה בעמוד הראשון טובה מאוד למוניטין של החברה שכן בעיני המשתמשים מי שמופיע בתוצאות של העמוד הראשון נתפס בתור חברה אמינה ומקצועית בתחום שלה ולכן זה מוסיף רבות למיתוג ולמוניטין של העסק. עוד יתרון הוא חשיפה ממוקדת יותר היות ורק מי שמחפש את מילות המפתח אותם אנו מקדמים יגיע לאתר שלנו, ועל ידי כך אנו מגדילים את מספר התנועות הרלוונטיות באתר שלנו. בהיבט הכלכלי אם מכמתים את החזר ההשקעה (ROI) אין ספק שהוא גדול יותר בטווח הארוך כאשר אנחנו מסתכלים על כל האספקטים של קידום אורגני אל מול הקידום הממומן. ראו גם: איך לקדם אתר בגוגל?https://www.youtube.com/watch?v=-FHz1dC-jkg
מי מבצע קידום אתרים Drupal?
אז כפי שציינו קודם, כיום כמעט ואין אתר מקטן ועד גדול שלא מבצע קידום אתרים אורגני בצורה כזו או אחרת כי ללא קידום אתרים בדרופל פשוט אין לו זכות קיום מול ים האתרים האינסופי שקיים ברשת. כתוצאה מכך המקצוע של מקדם אתרים הפך למצרך מאוד מבוקש בשוק וכיום ניתן לראות חברות רבות ואינספור פרילנסרים העובדים בתחום של קידום אתרים. חלק מאותה תופעה גם גרמה לכך שלא מעט פרילנסרים לא ממוקצעים ברמה מספקת על מנת באמת לבצע אופטימיזציה בצורה נכונה ואיכותית לאתר שלכם ולא באמת יגיעו עם האתר שלכם לאן שאתם רוצים להגיע או לאן שהם מבטיחים לכם להגיע. חשוב מאוד לראות שלמקדם האתרים עימו אתם בוחרים לעבוד יש נסיון רב בתחום והוא מקדם מספר אתרים ברשת שבכולם הקידום האורגני הראה תוצאות טובות. פשוט מאוד לבדוק את זה וכל שעליכם לעשות הוא לשאול איזה אתרים החברה שאתם רוצים לעבוד איתה מקדמת ופשוט לראות את האתרים שלהם מבחינת עיצוב וניראות אך מעבר לכך היכן הם ממוקמים בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.כמה זה קשה לראות תוצאות בקידום אורגני?
ישנם תחומים בהם התחרות היא נמוכה ויהיה קל לבלוט ולהגיע לעמוד הראשון ולכן כדאי דווקא לדגום אתרים של חברות או עסקים בהם התחרות היא גדולה יותר וקשה לבלוט. בחברות מסויימות, בדרך כלל חברות גדולות לא נוטים להוציא את המטלה הזו למיקור חוץ ופחות נוטים להשתמש במקדמי אתרים פרילנסרים או חברות לקידום אתרים ומחזיקים במסגרת מחלקת השיווק או מחלקת הדיגיטל צוות לקידום אתרים. הדבר מאפשר לאותן חברות גמישות בהקשר של הנעת תהליכים הנוגעות לקידום האתר שלהן ותגובה מהירה יותר לכל החלטה הנוגעת לקידום האתר והאופטימיזציה שלו, בניגוד לחברות לקידום אתרים בגוגל ששם הדברים לעיתים יקחו זמן רב לאור העובדה שהן צריכות לדאוג למספר רב של אתרים.