קורס שיווק דיגיטלי

קורס שיווק דיגיטלי

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

קורס שיווק דיגיטלי – להיפתח לעולם של הזדמנויות

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. בשני העשורים האחרונים הדרך בה אנחנו צורכים מידע, מוצרים ואפילו דעות, נעשית תוך שימוש באינטרנט. רובנו מקבלים החלטת רכישה רק לאחר שקראנו על המוצר ברשת ולאחר שחיפשנו חוות דעת של משתמשים קודמים. כפי שהחיים שלנו כצרכנים השתנו ללא היכר, גם החיים של בעלי העסקים והחברות.

אם בעבר כדי לפרסם ולהגיע לקהל הרחב היה צורך בתקציב ענק וצוות פרסום יקר, היום גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים להופיע במדיות הבולטות ביותר. אלו אשר חושבים מה הם יכולים לעשות עם זה וכיצד ניתן לפתח את הקריירה בעולם הדיגיטלי, יוכלו למצוא את התשובה בבדיקת קורס שיווק דיגיטלי.

מהו קורס שיווק דיגיטלי?

קורס שיווק דיגיטלי נועד להכשרת אנשים בתחום השיווק ולעתים גם הפרסוםהדיגיטלי. כל קורס מציע תוכנית הכשרה שונה ונמשך לאורך זמן משתנה. הקורסים יכולים להיות קצרים (לאורך שלושה חודשים) והם יכולים להיות מקיפים מאד (לאורך שנה ויותר). המטרה שלנו, כמתעניינים בתחום צריכה להיות מציאת מקום שיכול לתת לנו הכשרה מספיקה כדי שנצליח להשתלב בעבודה בתחום.

בבחינת הקורס יש לשים דגש על חומר הלימוד, המרצים והתעודה המתקבלת בסופו. בנוסף, כדאי לשמוע מה הבוגרים מספרים עליו ולעשות עליו מחקר באינטרנט. יש לזכור כי בסופו של דבר אמור להיות לנו מספיק ידע כדי להתחיל בתחום. אנחנו לא נדע הכול ואין תחליף לניסיון, אך הקורס צריך לאפשר לנו לעשות את דריכת הרגל הראשונה בעולם הדיגיטל.

קורסים חינמיים 

הזמינות של אמצעי הקלטה והצגה באינטרנט מאפשרת ליותר אנשים להוציא קורסים וחלקם קורסים חינמיים בתחום השיווק הדיגיטלי. לרוב הקורסים הללו מספקים טעימה בלבד והם יקשו על אלו שבאמת רוצים להשתלב בעולם זה לעשות זאת. אבל, עבור אלו שמתלבטים אם ללמוד או לא ורוצים לדעת יותר במה מדובר, מומלץ לצפות, להקשיב ולקרוא ואז לקבל החלטה.

לרוב (והדבר נכון לא רק לעולם הדיגיטלי) קורסים חינמיים יכולים להיות פתח ללימוד אך הם לא יכולים להחליף לימודים מסודרים ובוודאי שלא מספקים תעודה שמעידה על הידע והיכולות האישיות. כיוון שלמעט השקעה בזמן אין צורך להשקיע יותר מדי בתהליך לימוד זה, אפשר להתנסות בחומר החינמי שישנו ברשת ולאחר מכן להתעמק במקומות המתמחים בכך.

כדאי לדעת כי לפעמים ישנם קורסי טעימה או אפשרות לצפות בחלק קטן מהקורס כדי לקבל החלטה אם להצטרף אליו או לא. אופציה זו מתאימה לאלו שלא בטוחים היכן וכיצד הם רוצים ללמוד.

למי מתאים ללמוד שיווק דיגיטלי?

עולם השיווק יכול להיות מרתק, אבל לא כולם נמשכים אליו. כך גם העולם הדיגיטלי, ישנם אנשים שנמצאים רוב היום מול המחשב ולעומתם אנשים שמעדיפים לעבוד בקבוצה, עם אנשים נוספים או פשוט לעבוד בחוץ. אלו אשר רוצים להתפתח בעולם השיווק, ימצאו כי ישנן עבודות רבות בתחום הדיגיטל ויגלו כי מדובר בעולם מרתק. אנשים יצירתיים, עם תשוקה להצלחה, שאוהבים שיווק ושרוצים להשתלב באחד המקצועות המתפתחים, יגלו עניין רב.

כמובן, בחירת הקורס הנכון יכול להשפיע על יצירת העניין וכדאי לשים לב כי הנושאים המוצעים בקורס מתאימים לציפיות האישיות שלנו. כדאי לדעת כי לעתים גם אנשי עסקים, בעלי תפקידים בחברות ומשווקים שעוד לא עושים שימוש באמצעים דיגיטליים, יוכלו למצוא עניין ולהרוויח מהידע שיצברו. לא תמיד יש צורך בקורס ארוך ומקיף ולפעמים דווקא קורס ממוקד יכול להתאים יותר לאלו שלא מתכוונים להתחיל לעבוד בתחום. 

תנאי קבלה לקורס

כפי שציינו, ישנם מקומות שונים ללמוד בהם ולכן תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מקום אחד לאחר. כדאי לדעת כי מדובר באחד המקצועות המעשיים ביותר והוא דורש עבודה בסביבה ממוחשבת. לכן, לרוב יתקיים ראיון אישי מטעם המכללה או מרכז הלימוד וכן אוריינטציה לתחום השיווק. 

ישנם דברים שאפשר ללמוד אך ישנם דברים שגם המכללה הטובה ביותר תתקשה ללמד כמו תשוקה לתחום, יצירתיות ורצון ללמוד ולהתקדם בתחום. כדי לוודא חיבור לנושא עדיף לחפש חומר על כך באינטרנט (כמו המשך גלישה בבלוג וקריאה על נושאים רבים בשיווק). לאחר שהחלטנו כי אנחנו רוצים להתמקצע, נחפש את הקורס האחד המתאים ביותר לצרכים שלנו.

היכן עובדים בוגרי הקורס?

בהתאם לקורס ולחומר הנלמד יוכלו הבוגרים להשתלב במקומות שונים. משרדי פרסום, גם אלו המסורתיים, צריכים כל הזמן רעיונות חדשים ועוד אנשים שיעבדו בתחום. משרדי קידום דיגיטלי זקוקים למומחים בשיווק ויש כאלו שיפתחו עסק בעצמם וייתנו שירותים בתחום כפרילנסרים. האפשרויות רבות ורבים מוצאים עצמם עם עבודה תקופה קצרה לאחר סיום הלימודים.

האפשרויות לעבודה בתחום הדיגיטל רבות, חלקן יותר “מפתות” ואחרות פחות. לא פעם צריך להתחיל מלמטה, להתנסות, ללמוד, להציע הצעות ולהתקדם עם הזמן. יש לזכור כי העבודה עצמה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה וכדאי לחפש בתחילת הדרך מקום שיסכים גם ללמד אותנו ולא רק יטיל עלינו משימות שנראות פשוטות אך לא נוכל לגדול מהן.

שאלות שכדאי להפנות למכללה או מקום הלימוד

כפי שהאינטרנט מלא במידע כך הוא גם מציע שלל הזדמנויות ללימוד. חלקן טובות יותר ואחרות פחות. החוכמה היא להצליח למצוא קורס שיווק דיגיטלי שמתאים לנו. לכן, ריכזנו את השאלות החשובות שנרצה להעלות כבר בשיחה הראשונה ושיעזרו לנו להחליט אם הלימוד במקום בו נתקלנו יעניקו לנו את מה שאנחנו מצפים לו:

במה מתמקד הקורס?

שיווק דיגיטלי הוא מושג רחב בימינו ועל אף שלפעמים נדרשת ידיעה בתחומים רבים, יכול להיות שנרצה להתמקד בחלקם מתוך מחשבה של “תפסת מרובה, לא תפסת”. התמקצעות בתחום אחד יכולה להיות הדרך הטובה לפתוח בקריירה, אך אלו שלא מכירים את האפשרויות השונות כדאי שיכירו אותן לפני כן. 

מהם תנאי הקבלה?

כדאי מאד לבחון את תנאי הקבלה ולבדוק שבכלל יש כאלה. ישנן מכללות ומרכזים אשר מציעים קורס שיווק דיגיטלי לכולם. זה יכול להיות סימן לרמת הקורס ולחוסר רצינות. אנחנו רוצים להיות בין אלו שמתאימים לקורס ועם זאת לא רוצים ללמוד משהו שכולם יכולים ללמוד ללא כל מגבלה וקושי. פעמים רבות תנאי הקבלה מצביעים על הרצינות של הלימודים.

איזו תעודה מוענקת בסיום הקורס?

כדאי לבדוק האם ישנה תעודה בסיום הקורס ומי חתום עליה. נכון להגיד כי בעולם העבודה בסופו של דבר נדרשת הוכחה עצמית, אך תעודה של מוסד מוכר ורציני יכולה לעזור לפתוח את הדלת או הדלתות הראשונות. מעבר לכך שמקום הלימודים אומר איזו תעודה הוא נותן, כדאי לבדוק באינטרנט וברשתות החברתיות מה אנשים אומרים על הלימודים באותו מוסד ועל התעודה שלו.

מסך מחשב עם נתונים

כמה שעות נמשך הקורס ומהו הסילבוס?

קורס רציני יימשך מספר חודשים. בדרך כלל הלימודים יהיו מספר פעמים בשבוע (בניגוד ללימודי תואר שמתקיימים במשרה כמעט מלאה) וישנם מסלולים אשר מתקיימים בשעות הערב פעם בשבוע אך נמשכים יותר זמן. בסופו של דבר חשוב לבדוק כמה מקיף הקורס, כמה שעות לימודים כלולות בו וכמובן, מהם נושאי הלימוד עצמם. 

היכן מתקיים הקורס?

שיקול אחד בהחלטה היכן ללמוד את המקצוע יהיה מיקום הקורס. היום ישנם קמפוסים מפוזרים בארץ אך אפשר לראות גם קורסים שמתקיימים אונליין. שנת 2020 גרמה למוסדות רבים לעבור ללימודים מרחוק וכך גם אנשים שגרים רחוק מהקמפוס יכולים ליהנות מאיכות המרצים והחומר הנלמד. עבור אלו ששולטים היטב בשפה האנגלית, גם לימודים שמתקיימים בחו”ל יכולים להתאים, כל עוד הם מציעים רמת לימודים גבוהה.

קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים

בעלי עסקים קטנים מוצאים עצמם מתמודדים מול פעולות שיווק אונליין ואופליין. חוסר הידע מוביל לא פעם להוצאות מיותרות והשקעת זמן בפעולות שלא מניבות את התוצאות הרצויות. חלק מבעלי העסקים מבינים את החשיבות של סוכנות דיגיטל והיכולות שלה להקפיץ את העסק כלפי מעלה. אחרים בוחרים ללמוד, להתמקצע ולנהל את השיווק שלהם בעצמם.

קורס שיווק דיגיטלי יכול להתאים לבעלי עסקים אשר רוצים לנהל בעצמם את תהליך השיווק. ברור כי הלימודים דורשים זמן וכמובן גם הניהול לאחר מכן, אך ידע יכול לחסוך הוצאות מיותרות והרבה מאד זמן. כמובן, בעלי העסקים לרוב לא זקוקים לתעודה (אלא אם הם מתכוונים לשנות מקצוע) ולכן הם יוכלו לחפש אחר קורסים מסובסדים, זולים, חינמיים ובתנאי שאלו יעניקו להם את הידע שיעזור להם להתקדם.

בעלי עסקים ובמיוחד בעלי עסקים קטנים אשר שולטים היטב בשפה האנגלית ורוצים ללמוד דרך הרשת, יוכלו לפנות לאתרים בינלאומיים כמו יודימי (Udemy) ודומיהם כדי לרכוש קורס שיווק דיגיטלי, ממוקד או כללי וכל זאת בעלות של דולרים בודדים. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו