משרד פרסום בבאר שבע
נראה שכיום, לאן שלא נסתכל נראה פרסומת. בין אם היא פיזית בעיתון, על שלטי חוצות וברחוב או דיגיטלית בטלוויזיה, אינטרנט, פייסבוק, אינסטגרם ונראה לי שכבר הבנתם את הנקודה.
מי שבדרך כלל אחראי על פרסומים אלו הם משרדי הפרסום השונים הפרוסים ברחבי הארץ והעולם. במאמר זה נבין מה הם משרדי הפרסום ומהם החלקים השונים המרכיבים אותם, איך מתנהלת העבודה מול משרד הפרסום ואיך אנחנו כלקוחות יכולים למצוא משרד פרסום בבאר שבע אשר יתאים לנו ולצרכים שלנו ושל העסק.
אז מה הם משרדי הפרסום?
כמו שהשם מרמז אלו המשרדים האחראים על פרסום עסקים. אך אל תטעו, ישנם המון סוגים של משרדי פרסום שונים המתמחים בתחומים שונים.
ישנם כמובן את משרדי הפרסום הגדולים שהן תאגידי ענק העוסקים בכל סוגי הפרסום ומחולקים להמון מחלקות שונות כמו: קרייאטיב, עיצוב, אסטרטגיה וכו'. אלו המשרדים האחראיים על חברות כמו קוקה קולה, מקדונלדס, נסטלה ועוד.
משרדי פרסום אינטרנטי (או: שיווק אינטרנטי) – בשנת 2022 לא מפתיע שהמון חברות פרסום עוברות לשוק הדיגיטלי מכיוון שמכירות אינטרנטיות תופסות נתח שוק המגלגל עשרות ואף מאות מיליארדים בשנה. חברות אלה נקראות גם משרדי פרסום אינטראקטיב והן מתמחות בשיווק ברשת, ניו מדיה וברשתות החברתיות.
ישנם עוד המון סוגי משרדי וחברות פרסום בבאר שבע ובכלל, גדולים וקטנים, כמובן שהמצב בשטח גם לא חייב להיות שחור ולבן כלומר, חברה המתמחה בפרסום מסוג אחד יכולה לפרסם במגוון צורות שונות.
ממה מורכב משרד פרסום?
לרוב, משרדי הפרסום יהיו מורכבים ממגוון מחלקות שונות אשר לכל אחת יש תפקיד ספציפי ואחראית על חלק אחר במערכת, אנחנו נסביר מעט על כל אחת מהן ונתחיל מההתחלה –
מחלקת לקוחות – הצעד הראשון במשרדי הפרסום הוא כמובן הקשר עם הלקוח, שהרי אם אין לקוח אין מה לפרסם.
מחלקת הלקוחות אחראית על הקשר הישיר עם הלקוח, בניית תוכנית פרסומית בהתאם לתקציב ועל תיאום בין שאר המחלקות של המשרד על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.
מחלקת אסטרטגיה – אחראית על ניתוח השוק, מציאת דרך הפרסום הטובה ביותר לכל קמפיין ובחירת המסר אשר ישרת בצורה הטובה ביותר את הלקוח והקמפיין.
מחלקת הקרייאטיב – אחראית על ניסוח הפרסום בצורה יצירתית המושכת את הלקוחות לבצע פעולה או רכישה. במחלקה זו עובדים אנשי הקופי רייטינג שזהו תפקידם.
מחלקת סטודיו ועיצוב – אחראיים על עיצוב הפרסומת שאותה יצרו הקופירייטרים. הם האנשים אשר לוקחים את הרעיון הראשוני והופכים אותו לפרסומת של ממש.
מחלקת מדיה – זוהי המחלקה האחראית על מציאת שטחי הפרסום הנכונים לכל פרסומת אשר הם מקבלים והם גם אלו הרוכשים את שטח הפרסום בפועל.
מחלקת ההפקה – אשר אחראיים על יצירת הפרסומת לאחר שקיבלו את העיצוב, הקופירייטינג ושטח הפרסום עליו הם יפרסמו.
אוקיי, אז הבנו מהם סוגי משרדי הפרסום השונים, עברנו על המחלקות המרכיבות אותן, עכשיו הגיע הזמן לחלק הפרקטי שהוא:
איך מתנהלים מול משרד הפרסום?
אז בדרך כלל תחילת התהליך של עבודה מול משרד הפרסום תהיה פנייה של הלקוח אשר רוצה ליצור קמפיין שיווקי ממגוון סיבות כמו השקה של מוצר חדש, או חיזוק המותג והתודעה של הציבור אל המותג הזה, ניסיון התרחבות אל שווקים חדשים ועוד. הלקוח יפנה אל משרד הפרסום אותו בחר והוא יהיה האחראי על יצירת הקמפיין.
בשלב ראשוני זה, הלקוח והמשרד ידונו בצרכי הלקוח, דרישותיו ואילו יעדים הוא היה רוצה להשיג מהקמפיין.
לאחר ההבנה של רצונות הלקוח, מחלקת האסטרטגיה תבצע את מחקרי השוק שלה ותברר מי קהל היעד? איפה הקמפיין יוכל להצליח בצורה הטובה ביותר, האם זה בדיגיטל? שלטי חוצות?
בנוסף, מחלקת האסטרטגיה תבחר את המסר אותו היא רוצה להעביר בפרסום לפי צרכי הלקוח.
כמו שאמרנו, אלה האנשים אשר אחראיים על ניסוח הפרסום בצורה קליטה, יצירתית אשר אמורה למשוך את תשומת הלב של קהל היעד ולהניע אותו לעבר המטרה שאותה הציבו בשלב הראשון.
מכאן, הקמפיין יעבור אל מחלקת הסטודיו והעיצוב שיהיו אחראיים על עיצוב המסר שאותו קיבלו מהקופירייטרים.
בדרך כלל לאחר שלב זה הלקוח יראה את התוצאה שאליה הגיעו במשרד הפרסום והוא יאשר או ידחה את הקמפיין שאותו יצרו, במידה והאישור יתקבל הנתונים יועברו למחלקת המדיה שתבחר במדיה שדרכה היא רוצה לפרסם ורכישה של שטח הפרסום המתאים, בין אם פיזי או דיגיטלי.
לאחר רכישת שטח הפרסום מחלקת ההפקה תפיק את הפרסומת הסופית, הקמפיין יעלה ומחלקת האסטרטגיה תבחן את אפקטיביות הקמפיין ביחס למטרות אותם הציבו בהתחלה ביחד עם הלקוח.
איך בוחרים משרד פרסום ושיווק בבאר שבע?
דרך ראשונה – לפי המדיה בה תרצו לפרסם:
כפי שאמרנו בחלקים הקודמים של המאמר, ישנם סוגים שונים של משרדי פרסום וכל אחד מהם מתמחה בסוג אחר של פרסום או מדיה בה הוא מפרסם. במידה ואתם חושבים או יודעים איזה פלטפורמה פרסומית מתאימה לעסק שלכם הבחירה המושכלת והנכונה תהיה לחפש משרד פרסום המתמחה בסוג זה של פרסום.
נסו להבין אם הפרסום שלכם יתאים לרדיו, לטלוויזיה, אינטרנט וכך תוכלו לעשות סינון ראשוני של משרדים אשר מתאימים בדיוק לצורך שלכם.
לפי גודל משרד הפרסום:
בחירת משרד הפרסום המתאים לכם תלויה גם בגודל העסק שלכם ותקציבכם, במידה ואתם בעלי חברת ענק כמו קוקה קולה סביר להניח שתבחרו במשרד פרסום הכי מצליח וגדול שקיים, אך אם זה לא המצב מומלץ לבחור חברה אשר מתאימה לצרכים שלכם ובו זמנית גם לתקציב שלכם, גם החברות הקטנות יודעות להפיק פרסומות מעולות ובנוסף, בדרך כלל בחברות קטנות היחס ללקוח יהיה יותר אישי, ישיר ויהיה למשרד הפרסום יותר 'דרייב' להצליח ביחד איתכם כי זה ניצחון בשביל שניכם ולמשרד הפרסום יש עוד לאן לגדול.
לפי פרסומים שאהבתם:
החיבור הכי מוצלח שיכול להיות הוא לפי ההעדפות האישיות שלכם, נתקלתם בפרסומת שאהבתם? אשר תפסה לכם את העין ומשכה אתכם? נסו לגלות מי עומד מאחורי הפרסום ולפנות למשרד אשר יצר את הקמפיין.
לפי אינטראקציה וקשר אישי:
מומלץ מאוד לבקר בכמה משרדי פרסום אשר מתמחים בפלטפורמה שבה תרצו לפרסם וגם נמצאים בטווח התקציב שלכם, ככה תוכלו להרגיש מי מהם יותר מתאים, אל מי יותר התחברתם ומי יותר מדבר אליכם באופן אישי.
לפי היצירתיות:
כל המטרה בקמפיין שיווקי הוא להגיע למטרה שעליה תחליטו עם משרד הפרסום, החלק שיהיה אחראי לכך בין היתר הוא מחלקת הקרייאטיב, נסו למצוא את המשרד אשר הפרסומים שלו נראים לכם מושכים לעין, מעניינים ובאופן כללי גורמים לכם לרצות לרכוש את המוצר שאותו פרסמו.
לפי השקיפות:
על מנת לדעת איך התקציב שאותו הצבתם לפרסום מתחלק מומלץ לבחור במשרד אשר מתנהל בצורה שקופה מול לקוחותיו ומציג לו דו"חות שבו מפורטים איך השתמשו בתקציב הפרסום שלכם. כמה מהכסף שולם על קניה של מודעות? קידום ממומן? שלטי רחוב? וכו'.
ככה יהיה לכם מידע על מה קרה עם התקציב ושליטה על הדרך בה תמשיכו לפרסם ביחד עם המשרד.