ניקוי מוניטין

ניקוי מוניטין

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

מוניטין הוא מרכיב קריטי בזהות של כל אדם, עסק, מותג, ארגון וכו’. בהתאם שירות ניקוי מוניטין עשוי להיות מועיל ואפילו הכרחי. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט ועצות פרקטיות בנושא חשוב זה.

מה זה מוניטין?

במקרים שבהם יש אזכורים לא מחמיאים לגבי אדם או עסק – למשל פסק דין שמציג את העסק באופן בעייתי ועלול לפגוע בתדמית שלו – הפתרון הנכון הוא שירות ניקוי מוניטין. גם פוסט בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת שמזכיר אדם או חברה עלול “ללכלך” את המוניטין שלהם. ניקוי מוניטין הוא סדרת פעולות שיובילו למצב שבו אם מישהו שמחפש מידע אודותינו, או על העסק שלנו, הוא ייתקל רק בתוצאות חיוביות מבחינתנו (או לכל הפחות ניטרליות).

איך מוניטין שלילי באינטרנט עלול לפגוע בכם?

בעידן הנוכחי יש מקרים רבים שבהם מתבצע חיפוש ברשת אחרי מידע אודות אדם או עסק. למשל, אם תרצו לשכור דירה, יש סיכוי סביר שהמשכיר יקליד את השם שלכם בגוגל. אזכורים שליליים יגרמו לו לחפש שוכרים אחרים, גם אם במפגש עצמו הותרתם רושם חיובי.

עוד סיטואציה שבה מוניטין שלילי באינטרנט עלול לפגוע בכם היא ראיון עבודה. במקרה כזה, הנזק התדמיתי יכול לנבוע גם מפוסטים שאתם העליתם לפייסבוק ושלא משקפים את האישיות שתרצו להציג בפני המראיין.

למעשה, גם בתחום הרומנטי כבר יש יותר ויותר אנשים שמסננים בני/בנות זוג פוטנציאליים על בסיס המוניטין באינטרנט – ולכן אתם עלולים לקבל דחיות ממי שאפשר היה לייצר איתם מערכת יחסים מוצלחת, ואפילו לא תדעו למה התשובה הייתה שלילית.

לגבי עסק, ברור לגמרי מדוע הוא זקוק למוניטין חיובי ברשת – חלק גדול מאוד מהלקוחות בוחן חוות דעת באינטרנט ובאופן כללי מחפש מידע לפני רכישת מוצר או שירות, כך שההבדל בין ההכנסות של עסק עם מוניטין חיובי להכנסות של עסק עם מוניטין אינטרנטי שלילי עשוי להיות דרמטי.

דיסקרטיות וסודיות מובטחת

חשוב להדגיש: שירות ניקוי מוניטין בגוגל הוא כמובן חוקי לגמרי. יחד עם זאת, יש צורך בדיסקרטיות – כדי שהמוניטין המשודרג ייתפש כאמין לחלוטין. בהתאם מומלץ לוודא עם החברה שתבצע עבורכם את הניקוי שהיא מתחייבת לסודיות מלאה, ואף רצוי לחתום על הסכם שכולל סעיף מתאים שניסחתם בעצמכם.

מה כדאי לנקות?

* פסקי דין – לרבות עבירות תנועה, תביעות קטנות וכו’, ובוודאי שעבירות צווארון לבן, הרשעות פליליות ומאסרים.

* גירושין לא מחמיאים – שהפכו לסכסוך קשה.

* חוות דעת שליליות – במקרה כזה הצעד המידי הוא תגובה לחוות הדעת שמנסה לברר את מהות התלונה, להציג את הצד של העסק, להציע פיצוי וכו’.

* ציונים נמוכים – כשיש הרבה מאוד ביקורות ציון 5 כוכבים עגול ייתפש כלא אותנטי, אבל חשוב לפעול בדרכים שונות כדי להגיע לממוצע מרשים.

* כתבות מגמתיות נגדכם – דרך פעולה אפשרית מול כתבה שכזו, וגם מול אזכורים שליליים אחרים, היא פנייה לבעלי האתר על-מנת שיסירו את הפרסום. לפעמים יידרש תשלום מסוים וכדאי לשלם אותו. במקרים שבהם בעל האתר מסרב בתוקף, כדאי לשקול לערב עורך דין מומחה ללשון הרע. למכתב מסמכות משפטית יש סיכוי טוב לשכנע את המפרסם – ניתן לפנות אלינו ולקבל המלצות על עורכי דין שזו המומחיות שלהם ושכבר טיפלו בהצלחה במקרים מסוג זה.

דחיקת תוצאות שליליות

דרך נוספת לנקות את המוניטין היא לדחוק את התוצאות השליליות אחורה בגוגל. ככל שהאזכור שפוגע בתדמית יופיע במיקום נמוך יותר, כך פחות אנשים ייחשפו אליו והנזק למוניטין יהיה מצומצם יותר. כדי לדחוק אזכורים לא רצויים, יש צורך להעלות כתבות חדשות שיעסקו בכם (באדם, בארגון, במותג, בעסק), כמובן באופן מפרגן. ניתן לרכוש כתבות יח”צ כאלה דרך האתר BestLinks (גילוי נאות: אנחנו עובדים איתם, ומעריכים גם את היכולות, גם את הדיסקרטיות וגם את האמינות). לאתר יש מחירון מפורט לכתבות יחצניות בכל אתרי החדשות המובילים וגם במקומונים (פתרון מצוין לעסק מקומי שרוצה לנקות תדמית).

לאחר מכן רצוי לקדם את התכנים החיוביים, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה – אפשרות אחת היא לקדם עבורכם את הכתבות הרצויות, ואפשרות שנייה היא ללמד אתכם בפורמט של 1 על 1 איך עושים את זה ביעילות. לדוגמה, ניתן להעלות כתבות מחמיאות באתרים סמכותיים, ומהן להוציא קישורים לתכנים חיוביים קיימים שכרגע מופיעים בעמוד השני או השלישי בדפי תוצאות החיפושים בגוגל – וכך הם יזכו לקידום.

הזכות להישכח / תקופת התיישנות

הרגולציה האירופאית כוללת זכות יסודית של כל אדם – הזכות להישכח. גם הרגולציה בארץ כוללת מרכיב דומה – תקופת התיישנות. הכוונה היא לאפשרות לדרוש מחיקת תוכן מסוים אודותינו, על בסיס העובדה שפעם פריטי מידע על אדם או עסק היו נשכחים באופן טבעי כעבור פרק זמן מסוים, אבל היום האינטרנט זוכר הכל. על-מנת ליצור איזון נכון יותר, הוחלט באיחוד האירופי שאתרים יחויבו למחוק (בנסיבות מסוימות) תוכן, ובארץ כאמור ישנה תקופת התיישנות.

ניקוי מוניטין ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ושאר רשתות חברתיות עשויות להשפיע באופן משמעותי על המוניטין. לנו יש תוכנה שסורקת גם מעל ל-3,000 קבוצות בפייסבוק וגם פרופילים רבים מאוד, ויודעת לחפש בהן ביעילות ולזהות אזכורים שליליים. כשמזוהה אזכור כזה, אפשר לפנות למי שכתב את התוכן השלילי בבקשה/דרישה שימחק. אפשרות נוספת היא להגיב ולהציג את הצד שלכם וכך לנטרל את הפגיעה. ניתן כמובן לבצע את הסריקה גם באופן ידני, אבל בדרך זו נדרשת השקעת זמן רבה יותר.

בנוסף לתוכנה אנחנו במו”מ עם חברות בינלאומיות מובילות בתחום, ושוקלים להתאים לעברית כלים מתקדמים שיאפשרו ניטור בזמן אמת של כל אזכור בעייתי (כלומר תוך כמה דקות לאחר הופעת התוכן השלילי, תתקבל התראה).

טקטיקות לניקוי מוניטין עצמי ברשתות חברתיות

מוניטין שלילי ברשתות חברתיות עלול להיווצר כאמור גם בגלל התכנים שאתם מעלים בעצמכם (בפייסבוק / באינסטגרם / בטיקטוק וכו’). אם אתם לא רוצים שמעסיק פוטנציאלי ייחשף לתוכן כזה או אחר, אפשר להגדיר את הפרופיל כפרטי – וכך רק מי שאישרתם כחברים יוכל לראות את הפוסטים. פעולה נוספת היא לעבור על הפרופיל ולמחוק כל טקסט או תמונה שלא תרצו שתגיע לידי המראיין. ההמלצה הזו תקפה גם כשמחפשים זוגיות ורוצים לשדר תדמית מסוימת – פוסטים מהעבר שלא מתיישרים עם הרושם הרצוי חשוב למחוק. אם אתם לא בטוחים לגבי מצב הפרופיל והתדמית שהוא משקף, תוכלו להתייעץ עם חבר או חברה שאתם סומכים עליהם.

בוטים ופרופילים מזויפים

רשתות חברתיות הן המצאה מוצלחת מאוד, אבל אין טוב בלי רע. מכת הבוטים והפרופילים המזויפים, שפוגעת בכל הרשתות, עלולה לחבל גם במוניטין שלכם. כשאתם מזהים תגובה שלילית מבוט או מפרופיל מזויף, חשוב לא להתעלם אלא לענות בהתאם: ציון העובדה שמדובר בבוט, בלי להתלהם ובאופן מקצועי, מסכל את ניסיון ההשחרה ושומר על המוניטין (ואפילו עשוי לשפר את התדמית בזכות המענה השקול והמדויק).

חוות דעת וביקורות

באינטרנט יש אתרי אינדקסים רבים: דפי זהב, בזק 144, איזי ועוד ועוד. באתרים האלה מופיעות חוות דעת וביקורות. מומלץ לבקש מלקוחות מרוצים לפרגן לכם באתרים הרלוונטיים (לקוח שקיבל שירות איכותי ישמח לעשות זאת). קחו בחשבון שאם אין ביקורות על העסק שלכם, או שיש חוות דעת ישנות, הרושם שעלול להיווצר הוא שאין לכם לקוחות.

עוד צעד חשוב הוא לפתוח פרופילים באתרי האינדקסים ולענות לתגובות באופן ענייני ומקצועי – וכך ליצור רושם חיובי. התייחסות רצינית לביקורת וחוויות מתקנות ללקוחות זוכות להערכה רבה אצל המתעניינים והמתעניינות.

גוגל אלרטס וגוגל מפות

גוגל מציעה שני כלים חשובים לניקוי מוניטין: Google Alerts ו-Google Maps.

מנגנון ה-Google Alerts מאפשר לכם לבחור מילות מפתח וביטויים רלוונטיים עבורכם, להשאיר כתובת דוא”ל – ולקבל התראה בכל פעם שעולה לגוגל אזכור שכולל את אותה מילת מפתח או ביטוי. בדרך זו מתאפשר ניטור יעיל למדי של אזכורים חדשים (שליליים או חיוביים).

גוגל מפות הוא כרטיס עסק שמופיע באופן בולט בדף תוצאות החיפוש, וכדאי להשקיע בו. הכרטיס בגוגל מפות כולל ביקורות וחוות דעת, וההמלצות הקודמות לגביהן תקפות כמובן גם כאן. בהמשך נעלה סרטון מפורט שמסביר איך להשתמש ב-Google Maps בדרך הטובה ביותר.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו